Qué ei eth CNJC

Eth Conselh Nacionau dera Joenessa de Catalonha (CNJC) ei era plataforma qu'amasse lèu cent entitats joenius de Catalonha e conselhs locaus de joenessa. Fondat en 1979, eth CNJC promò es interèssi dera gent joena ena societat e deuant des poders publics. Ei ua entitat de dret public de basa associativa damb personalitat juridica pròpria.

Mès de 200.000 persones joenes catalanes (Informe Panoramic 2015) son associades e participen enes entitats membres deth Conselh, ja sigue en associacions educatives (grops de léser e agropaments escòrtes) sindicaus d'estudiants e trabalhadors, culturaus e d'escambis, politiques sociaus especializades, o enes conselhs locaus de joenessa. 

Eth CNJC ei membre de plen dret deth Fòrum europèu dera Joenessa (European Youth Forum) der an 1985 ençà.

Coma plataforma independenta, critica, plurau e democratica, eth CNJC a sies objectius basics

  1. Fomentar e promòir er associacionisme e participacion joeniu e, en generau, era participacion democratica.
  2. Promòir es relacions entre es entitats joenius, tanben coordinar-les e dinamizar-les.
  3. Deféner es drets des persones joenes.
  4. Hèr de pònt entre era gent joena e es poders publics entà deféner es interèssi des persones joenes enes institucions.
  5. Impulsar informes e estudis pròpris o encargues sus matèries restacades damb era joenessa.
  6. Projectar era activitat deth moviment associatiu catalan en encastre internacionau e fomentar era dimension internacionau deth CNJC.

Organs de govèrn

Era Assemblada Generau

Ei eth maxim organ de participacion e decision deth CNJC. Era Assemblada Generau Ordinària (AGO) ei de caractèr annau e ei formada per un maximum de dues persones delegades de cada ua des entitats membres.

Eth Comitat Executiu

Se convòque dus còps ar an damb er objectiu de perméter as entitats de hèr seguiment deth prètzhèt amiat a tèrme peth secretariat pendent eth peiòde comprenut entre assemblada e assemblada.

Eth Secretariat

Ei er organ elècte de gestion e direccion deth CNJC. Se trigue ena Assemblada per un mandat de dus ans e l’intègren coma maximum 10 representants d’entitats membres de plen dret. Entre aguesti representants se trigue un president o presidenta.

arrow_circle_right Coneish-lo
Plan estrategic 2022-2024

arrow_circle_right Consulta-lo aciu

Organigrames

Organigrama deth foncionament generau
description Veure organigrama (text)

Era nòsta istòria

1974 - 1984

Bases entara organizacion e institucionalizacion des politiques de joenessa

1977
A on tot comence

Pendent eth 1r Congrès dera Joenessa de Catalonha e ara man d’ua propòsta dera Taula de Joeni, se plantege era creacion d’un organisme qu’amasse es entitats juvenius catalanes.

1979

2 d'abril

Creacion deth CNJC

Per decrèt dera Generalitat de Catalonha, se cree eth Conselh Nacionau dera Joenessa de Catalonha, dotat de personalitat juridica pròpria, damb dues foncions basiques: coordinar es entitats e movements juvenius e hèr de pònt entre eth movement associatiu juveniu e era administracion en tèmes de politica de joenessa.

1980

26 de gener

Prumèra Assemblada

Se celèbre era 1a Assemblada Generau deth Conselh. En aguesta assemblada se trigue eth prumèr Secretari e se definissen es linhes generaus d’actuacion. Eth Conselh siguec adscrit ath Departament d’Ensenhament e Cultura dera Generalitat e passèc a depéner dera Direccion Generau de Joenessa, creada aqueth madeish an, entà, mès endeuant, passar a depéner dera Secretaria de Joenessa.

1980
Es Conselhs Locaus de Joenessa

Se celèbre eth seminari “Es conselhs de joenessa” damb era idia d’enfatizar eth besonh de portar en territòri era participacion juveniu. Eth Conselh comprenie es conselhs locaus de joenessa com un bon utís ath servici dera participacion juveniu ena vida vidanta e entà hèr a sénter era votz der associacionisme juveniu ena administracion locau.

1984
Eth CNJC en exterior

Eth CNJC participe ena creacion deth Conselh dera Joenessa d’Espanha (d’a on posteriorament se retire), e ingrèsse coma membre de plen dret en Forum juveniu des Comunitats Europèes(YFEC) e eth sòn successor, eth Forum Europèu dera Joenessa (YFJ) (eth CNJC) n’ei membre de dempús deth 1985), organismes enes quaus a desvolopat prètzhèts importanti, enquiath punt qu’es sòns representants e an exercit cargues de president o vicepresident.

1985

1 de juny

Naui rèptes a debat

Eth Conselh cre agotadi es plantejaments deth 1r Congrès, qu’ei ora d’abandonar es bases deth movement juveniu antifranquista e que cau establir naui orizons. D’aciu sorgís era crida entara participacion deth 2au Congrès dera Joenessa de Catalonha, damb era intencion de daurir un procès de debat, accion e participacion. Aguest Congrès serà un revulsiu que permeterà de hèr a emergir eth teishit juveniu dispèrs qu’existie en país. Es conseqüéncies d’aguest Congrès son era influéncia en assolidament e maduracion deth CNJC.

1985 - 1991

Reformulacion des bases discorsives e estrategiques, e cèrca de representativitat territoriau

1985
Origina juridica

A  compdar dera Lei 14/1985, eth CNJC a personalitat juridica pròpria e se finance a cargue deth pressupòst dera Generalitat. 

En aguesti ans se da ua possada as conselhs locaus de joenessa e receben un impuls definitiu damb eth “Projècte de conselhs locaus 1984-1986” orientat ara sua creacion, refortiment e coordinacion.

1985

1 de juny

2au Congrès de Joenessa

Eth Conselh cre agotadi es plantejaments deth 1r Congrès, qu’ei era ora d’abandonar es bases deth movement juveniu antifranquista e que cau establir naui orizons. D’aciu sorgís era crida entara participacion deth 2au Congrès dera Joenessa de Catalonha, damb era intencion de daurir un procès de debat, accion e participacion. Aguest Congrès serà un revulsiu que permeterà de hèr a emergir eth teishit juveniu dispèrs qu’existie en país. Es conseqüéncies d’aguest Congrès son era influéncia en assolidament e maduracion deth CNJC.

1986
Aprobacion des Estatuts

S’apròven es estatuts deth CNJC, que seràn discutits e aprovats peth Conselh Executiu dera Generalitat er an 1987. Era naua lei definís eth Conselh com ua entitat de dret public de basa associativa damb personalitat juridica.

1988
Es Conselhs Locaus de Joenessa

Diuèrsi conselhs locaus formen part deth CNJC coma entitats membres de plen dret. Ei sustot damb eth Conselh dera Joenessa de Barcelona (CJB) qu’eth CNJC a collaborat mès intensament en desvolopament de campanhes, debats, corsi, e sustot en sòn trabalh intèrn.

1980 - 1990
Er associacionisme, punta de lança

Era activitat des ans 80 e 90 deth CNJC reflectís e ath madeish temps impulse es grani èishi deth movement juveniu catalan ara fin deth s. XX. Era promocion der associacionisme e era participacion, era dubertura as movements e organismes internacionaus, es lutes contra eth racisme e a favor dera objeccion de consciéncia e dera supression deth servici militar, an estat constantes dera sua actuacion.

1992 - 1996

Tension institucionau, conflicte intèrn entre entitats e crisi des conselhs locaus

1992
Bloqueg dera administracion

Era naua generacion de joeni qu’entre en Conselh se tròbe damb era impossibilitat d’amiar ara practica era 2au Carta dera Joenessa pr’amor de cèrt recèl dera Administracion envèrs eth CNJC. Es objectius que i hègen referéncia sonque podien èster artenhudi damb ua màger interlocucion damb era Administracion, e se part d’aguesta non ei pro receptiva cau articular un burèu parlamentari deth Conselh qu’assegure era relacion d’aguest damb era Administracion e, especiaument, damb eth Parlament de Catalonha.

1992
Èishi de luta e trabalh

En aguesti ans eth Conselh a tres centres principaus d’activitats: eth desplegament deth dret ara objeccion de consciéncia, eth tractament des problèmes derivadi dera discriminacion de genre e er intent d’espandiment des conselhs locaus.

1992
Rèptes territoriaus

Eth CNJC cree ua plaça de tecnic de dinamizacion territoriau, e er an que seguís supause era defuncion provisionau d’aguest encastre, que deven un des principaus rèptes entà estructurar un hilat associatiu juveniu qu’abrace eth conjunt deth territòri.

1992
Eth bloqueg se manten

I a limitacions des granes linhes estrategiques lançades peth 2au Congrès. Sustot se hè patent que sense ua administracion autonomica e municipau dispausada a collaborar entà amiar-les a tèrme, serien de mau realizar. Era percepcion que cap des demanes hètes peth CNJC ère recuelhuda, pòrte a un cèrt enduriment des posicions envèrs era administracion publica.

1993
Conselh a debat

Eth debat e non-entesa entre eth Conselh Nacionau e era Secretaria Generau acabèc damb eth bloqueg dera partida pressupostària deth Conselh a condicion de negociar es activitats der organisme juveniu, situacion que pòrte ara dimission deth president deth Conselh en 1993 e a ua des crisis mès fòrtes dera istòria deth CNJC, que daurís eth procès coneishut coma “Conselh a Debat” ena XVI AGO celebrada er an 1993. En problèma de hons i auie eth modèl de Conselh e coma punt de tension es desparièrs posicionaments sus es reivindicacions e era politizacion deth Conselh.

1996
Ruptura damb eth CJE

Era incomprension per part deth Consejo de la Juventud de España (CJE) e per part des conselhs der Estat sus era identitat diferenciada deth CNJC enes relacions internacionaus se convertic en un des tèmes recurrents laguens des debats en sen deth Conselh e entre aguest e era rèsta de Conselhs der Estat. Finaument, eth Secretariat deth Conselh decidic d’abandonar eth CJE e er an 1996, ena XII AGE deth CNJC, se confirmèc era ruptura damb eth CJE.

1997 - 2007

Nau modèl de foncionament: refortiment deth consens intèrn e deth ròtle d’interlocucion

1997
Cambis ena estructura

Entà superar era etapa de crisi intèrna, er an 1997 era Assemblada deth Conselh apròve un modèl d’estructura e foncionament e ua propòsta de modificacion dera Lei e es Estatuts deth CNJC. Eth nau modèl deth Conselh partís dera volontat de vertebrar er associacionisme juveniu catalan, coordinar e representar toti es joeni associadi, ath madeish temps que mòstre ua postura dubèrta, dialoganta e constructiva deuant des entitats juvenius. 

Dempús de dètz ans de debats intèrns, eth CNJC non auie pas incidit enes politiques juvenius. Un còp superada era crisi intèrna semblaue de besonh elaborar un nau document marc qu’orientèsse eth Conselh. Aguest document estrategic e de projècte serie coneishut com “Linhes de politica juveniu”, elaborat d’acòrd damb era discussion en ua jornada de ponéncies presentades per expèrts associatius. Era edicion deth document compdèc damb eth supòrt extraordinari deth Parlament de Catalonha, çò que significaue un naut reconeishement institucionau. De nau, atau com succedic damb era 2au carta dera Joenessa Catalana, un document deth Conselh Nacionau finalizaue damb era demana d’un Plan Nacionau de Joenessa assumit pes institucions catalanes. 

Juny del 2000
Cap ath Plan Nacionau de Joenesssa

Ua proposicion non de lei aprovada en junh der an 2000 balhe supòrt as contenguts de “Linhes de politica juveniu”, que serviràn de basa entara elaboracion posteriora d’un Plan Nacionau de Joenessa que seguirà es critèris d’ua politica integrau de joenessa.

Novembre del 2000
Plan Nacionau de Joenessa

S’apròve eth Plan Nacionau de Joenessa damb ua vigéncia prevista enquiar an 2010. Jamès eth CNJC non auie artenhut d’incidir tant enes politiques de juvenius.

2002
Eth Triangle Joen

Desvolopament deth Triangle Joen, damb es conselhs de joenessa deth País Valencian e des Isles Balears, constituït er an 1999 e celebracion deth III Congrès dera Joenessa de Catalonha.

2004
Impuls internacionau

Se celèbre eth Hestau Mondiau dera Joenessa en Barcelona, un eveniment que siguec eth punt de trobada de mès de 8.000 joeni vengudi de tot eth mon entre es dies 8 e 14 d’agost. Sus es èishi deth desvolopament sostenible, era globalizacion, era diuersitat culturau e es condicions de patz, eth Hestau siguec un espaci de trobada a on es assistents meteren en comun es sues experiéncies e plantejaments. Era longa tradicion deth movement associatiu juveniu catalan impulsèc eth Conselh de Joenessa de Barcelona e eth CNJC a presentar era candidatura entà acuélher era tresau edicion deth Hestau. Era coordinacion damb es associacions juvenius internacionaus e damb es plataformes regionaus supausèc un pas endeuant en trabalh deth CJB e deth CNJC, atau com dar impuls renauit ara coordinacion internacionau deth movement associatiu juveniu.

2008 - Actualitat

Assolidament dera vertebracion territoriau deth CNJC

2009
30 ans!

Eth CNJC celèbre eth sòn 30au anniversari damb un seguit d’actes, bèri uns d’eri celebradi enes demarcacions de Lhèida, Girona e Tarragona.

2010
Reconeishements des CLJ

Aprobacion dera Lei 1/2010, pera quau se reforme era Lei que regule eth Conselh Nacionau. Aguesta reforma d’estatuts permet nauament era entrada des conselhs locaus de joenessa coma membres de plen dret deth CNJC.

2010
Superacion de blòcs

Ena XXXII AGO de març deth 2010 eth CNJC inície ua naua etapa damb era renauida deth 80% deth Secretariat, amassa damb era entrada d’un representant des conselhs locaus de  joenessa. Aguesta Assemblada supause era superacion d’ua dinamica de blòcs e division deth Conselh que se carrejaue de hè bèri ans, atau com era reincorporacion des conselhs locaus coma membres de plen dret.

2011
El CNJC pateix les retallades

La Generalitat retalla en més de 100.000 € el pressupost del CNJC, la qual cosa provoca el desmantellament de tota l’estructura territorial, 5 places de tècnics encarregats del suport associatiu i del foment de consells locals de joventut; i la cancel·lació d’algunes de les actuacions que es feien anualment. Per la seva banda, el CNJC s’adhereix a les mobilitzacions en contra de les retallades.

2012 - 2017
A favor del dret a l’autodeterminació

El CNJC no és aliè a l’ambient de la societat catalana en favor de l’autodeterminació, i aprova, amb majories àmplies, resolucions en favor del dret a l’autodeterminació de Catalunya, de la votació del 9 de novembre del 2014 i de garanties democràtiques per al referèndum de l’1 d’octubre del 2017.

2017
4t Congrés Català de la Joventut

El 13 i 14 de maig de 2017, el CNJC organitza el 4t congrés de la joventut de Catalunya a l'Hospitalet de Llobregat. El contingut treballat en els diferents tallers servirà per redactar la Carta Catalana de la Joventut, una eina d’incidència política que vol donar veu a les propostes i inquietuds de les persones joves.

2017
L’Estat espanyol intervé el CNJC

El referèndum d’independència, celebrat a Catalunya l’1 d’octubre del 2017, provoca l’aplicació de l’article 155 de la Constitució espanyola a la Generalitat de Catalunya, per la qual cosa el CNJC també pateix aquesta intervenció. Ni el CNJC ni les 297 organitzacions no poden fer pagaments ni domiciliacions sense autorització de l’Estat, i s’exigeix al Consell una declaració responsable per a cada pagament que garanteixi “que els diners no financen actuacions il·legals ni contràries a les decisions dels tribunals”. Aquest fet suposa una vulneració sense precedents en l'autonomia del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya.

2017 - 2019
El CNJC contra la repressió

La repressió viscuda durant les mobilitzacions entre el 2017 i el 2019 fan que el Consell se solidaritzi amb la joventut que pateix les conseqüències judicials d’aquests fets, particularment de la joventut associada. Alhora, també es mostra favorable a una amnistia, a l’alliberament dels presos polítics i en contra de la sentència del procés.

També és una etapa de tensió al Secretariat, òrgan en què no hi ha alguna visió unitària en relació amb aquests posicionaments.

2020 - Actualitat

Recuperació post-covid

2020
La Covid-19 obliga a virtualitzar-nos

La pandèmia de Covid té un impacte gros en tot l’associacionisme juvenil, i també en el CNJC. Totes les activitats han de passar a ser virtuals, i les que no ho poden ser són anul·lades. La situació s’estén amb alts i baixos fins a dos anys i genera moltes dificultats a l’associacionisme, que pateix una davallada en participació que es notarà durant anys posteriors. Arrel d’aquest fet, el CNJC posa sobre la taula campanyes per la salut mental juvenil i de suport associatiu. A més, el Consell fa esforços en defensa dels drets dels infants i joves la veu dels quals no es tenia en compte en cap dels espais de decisió.

2023
Aprovada la Llei de Foment de l'Associacionisme

El Parlament aprova la primera Llei de Foment de l’Associacionisme, prevista en la llei anterior, del 2015, que preveu l’encàrrec al Consell de desplegar un centre de recursos per a les associacions juvenils a escala nacional. El CNJC va fer un procés intens d'incidència en aquesta llei.

2024
Mobilització en favor del lleure educatiu

A causa de l’amenaça de no poder fer els campaments i colònies d’estiu, les entitats del lleure educatiu es mobilitzen a Barcelona l’estiu del 2024, amb el suport polític i logístic del CNJC. Gràcies a aquestes mobilitzacions s’aconsegueix un acord que inclou diverses de les demandes històriques del lleure educatiu.