El CNJC i Plataforma per la Llengua hem realitzat aquest estudi per conèixer la situació del català a l'associacionisme educatiu de base voluntària i comunitària. L'ús d'una llengua entre infants i joves és un element clau per saber quin estat de salut té i, sobretot, quin pot ser el seu futur. L'estudi s'ha dut a terme amb la col·laboració d'Acció Escolta de Catalunya, d'Escoltes Catalans, d'Esplais Catalans, de la Federació Catalana de l'Esplai, de Minyons Escoltes i Guies, i del Moviment de Centres d'Esplais Cristians de Catalunya.

Esperem que aquest estudi sigui una eina útil per a conèixer l'estat de la llengua als esplais i caus. D'una banda, ens permet conèixer quantitativament l'ús de la llengua segons diverses variables, com per exemple qui és l'interlocutor de la conversa (infant a infant, infant a cap/monitora, cap/monitora a infant, o entre caps/monitores). Per altra banda, també ens permet conèixer qualitativament quan i per què es donen els canvis de llengua enmig d'una conversa.


Podeu trobar l'estudi aquí.

Materials bibliogràfics